Paragraaf tag: BKO1

Promotie

Het product zal vervolgens gepromoot worden: promotie, in al haar vormen, is een belangrijk onderdeel van de marketingmix. Promotie omvat alle activiteiten die er op gericht zijn om het product (of de dienst) onder de aandacht van het publiek te brengen en zo de verkopen te doen toenemen. Reclame is wellicht de belangrijkste en de …

Promotie Lees verder »

Product

Het product zelf is ook een marketinginstrument. Bij een product moet je niet alleen denken aan de essentie van je product of dienst, maar ook aan alle dingen die erbij horen: van het uiterlijk, de verpakking en de merknaam tot de kwaliteit, de technische eigenschappen, de aftersales service en de garantie. In al deze (en …

Product Lees verder »

Plaats

Met de term ‘plaats’ in de marketingmix worden alle kanalen (plaatsen) bedoeld waar het product verkocht wordt. Dat kan een fysieke plaats zijn, zoals een winkel, of een online verkooppunt, zoals een webshop. Het gaat daarbij niet alleen om winkels of verkooppunten voor consumenten, maar ook om groothandels, tussenpersonen en distributeurs. Er kunnen verschillende ondernemingen …

Plaats Lees verder »

Prijs

De prijs van een product is een belangrijk marketinginstrument. Het is makkelijker om goedkope producten te verkopen, dan dezelfde producten te verkopen met een hogere prijs. Maar een hogere prijs zorgt ook voor mee inkomsten per verkocht product, en is daarmee van invloed op de winstgevendheid van de onderneming. Om een prijs te bepalen moet …

Prijs Lees verder »

Ondernemingsplan 5: de exploitatiebegroting

Exploitatiebegroting Maak een exploitatiebegroting voor het eerste jaar van je onderneming. Doe dit in een apart document en upload dit document onder aan deze pagina. Maak gebruik van het onderstaande voorbeeld. Exploitatiebegroting (EUR) Omzet 0 Inkoopwaarde omzet 0 -/- Brutowinst 0 Bedrijfskosten 0 -/- Afschrijvingen 0 -/- Bedrijfsresultaat 0 Financieringskosten 0 -/- Nettowinst 0 Belasting …

Ondernemingsplan 5: de exploitatiebegroting Lees verder »

Ondernemingsplan 4: de investeringsbegroting en de financieringsbegroting

Investeringsbegroting In een investeringsbegroting neem je alle middelen op die je nodig hebt voor het beginnen van je onderneming.  Je gaat nu zelf een investeringsbegroting maken in een apart document (bijvoorbeeld word of excel). Gebruik voor het opstellen van de investeringsbegroting het model hieronder. Investeringsbegroting Investeringsbehoefte – € 0 – € 0 – € 0 …

Ondernemingsplan 4: de investeringsbegroting en de financieringsbegroting Lees verder »

Ondernemingsplan 1: het idee

Het idee Je bedrijfsplan begint dus met een idee: wat ga je doen, wat ga je maken, en op wat voor manier? Daarnaast moet je duidelijk maken hoe dit idee anders is dan andere ideeën. Waarom gaan de klanten bij jou kopen, en niet bij de andere aanbieders van hetzelfde product of dezelfde dienst? Wat …

Ondernemingsplan 1: het idee Lees verder »